تکنولوژی در وسایل نقلیه ( بخش اول )

وسایل نقلیه و خدمات هوشمند

0 1,002

تکنولوژی این روز ها در تمام بخش های زندگی نقش مهمی را ایفا می کند که وسایل نقلیه هم از این داستان مستثنی نیستند. استفاده از فناوری های جدید در وسایل نقلیه مخصوصا با افزایش جمعیت شهر ها تاثیر بسزایی در نظم و سرعت گرفتن کارهای روزمره دارند.

تکنولوژی این روز ها در تمام بخش های زندگی نقش مهمی را ایفا می کند که وسایل نقلیه هم از این داستان مستثنی نیستند. استفاده از فناوری های جدید در وسایل نقلیه مخصوصا با افزایش جمعیت شهر ها تاثیر بسزایی در نظم و سرعت گرفتن کارهای روزمره دارند. علاوه بر آن این روز ها امنیت خودرو ها و سلامت جانی انسان ها هم بخش بزرگی را به حضور تکنولوژی در وسایل نقلیه مدیون می باشد.

این انقلاب در صنعت حمل و نقل در 5 بخش خلاصه می شود که مورد به مورد آن ها را بررسی خواهیم کرد و تاثیر آن ها را در تغییر شرایط و زندگی مردم خواهیم دید.

1 – اینترنت اشیاء

اشیاء پتانسیل این را دارند که با کمی تغییرات و اضافه کردن سخت افزار مربوطه به آن بتوانند به شبکه ای متصل شوند تا در کارهایی مانند رانندگی به کاربران کمک کنند و در یک شبکه گسترده انقلابی بزرگ ایجاد کنند.

مسیریابی : سنسور ها در وسایل نقلیه و اتصال به GPS می توانند برای رسیدن به مقصد شما را از مسیر بهتر راهنمایی کرده و با پیش بینی زمان رسیدن به مقصد و ترافیک مسیر ها کار را برای شما بسیار آسان کنند. این اتفاق از طریق اپلیکیشن های زیادی که در استور های مختلف وجود دارد قابل دانلود و استفاده است.

پیشگیری از حوادث : سنسور ها می توانند در جاده و خیابان ها فاصله شما را با دیگر ماشین ها سنجیده و احتمال وقوع حادثه را کاهش دهند به گونه ای که حتی اگر راننده از هشدار ها مطلع نباشد بدون توجه به خواست او ماشین را متوقف کرده تا از حادثه جلوگیری شود.

ایمنی : بعضی از سنسور ها شاخص های فیزیولوژیکی راننده را تشخیص داده و اگر نشانه هایی از خستگی و یا مستی را تشخیص دهند آن وسیله غیرقابل استفاده خواهد بود.

با وداتک همراه باشید

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.