تکنولوژی در وسایل نقلیه ( بخش دوم )

وسایل نقلیه و خدمات هوشمند

0 709

سرویس های درخواست خودرو, ساخت خودرو های سبک وزن و استفاده از هایپرلوپ ها نمونه های بارز برای نقش تکنولوژی در حمل ونقل

در بخش اول تکنولوژی وسایل نقلیه این خبر درباره ی اینترنت اشیاء و حضور تکنولوژی صحبت کردیم که در این بخش به ادامه ی بحث و قسمت های جدید می پردازیم.

2 – ساخت خودرو با مواد سبک وزن 

شاید با خود فکر کنید که ارتباط این موضوع با تکنولوژی چیست؟ ماشین های ساخت و دستگاه هایی که با تکنولوژی جدید ساخته شده اند با تحقیق و بررسی دانشمندان در پی تولید و ساخت خودرو هایی با مواد سبک تر هستند که کارایی آن ها بالا باشد چرا که اگر وزن خودرو ها %10 کاهش یابد می تواند اقتصاد سوخت را تا %6 بهبود یابد. به گفته ی فدرال اگر فقط %25 از خودرو ها از مواد سبک استفاده کنند تا سال 2030 کشور سالانه 5 میلیارد گالن سوخت را ذخیره می کند.

تحقیق بر روی این فرضیه در حال انجام است که عملی شدنش مستلزم دوری از چدن و فولاد و استفاده از آلیاژ های منیزیوم آلومینیوم و ساخت فیبر کربن است اما این نکته را باید در نظر گرفت که آیا استفاده از این ها می تواند استحکام خودرو ها را در بزرگراه ها و حوادث حفظ کند یا خیر.

3 – تقاضای خدمات رانندگی 

این روز ها استارت آپ هایی مانند اسنپ و تپسی به گونه ای حمل و نقل را در کشور متحول کرده اند که با آمدن آن ها بسیاری از کسب و کار های سنتی آسیب بزرگی دید و عملی شدن تمام این اتفاقات تکنولوژی محور بوده و تاثیر بسیار خوبی در کنترل ترافیک شهری داشته و رضایت تمامی مسافران و رانندگان تاکسی های اینترنتی را به همراه دارد.

4 – هایپرلوپ

 

بلندپروازانه ترین ایده ی بشریت در حمل و نقل هوشمند استفاده از خط های حمل و نقل هایپرلوپ می باشد که این امکان را به شما می دهد که یک مسیر 350 دقیقه ای را در طی 30 دقیقه طی کنید. مقدمات این کار در سانفرانسیسکو انجام شده است اما با پیش بینی های آن ها هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد دلار در پی خواهد داشت که به هیچ عنوان آسان نخواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.