نقد و بررسی Death Stranding

ترکیب هنر و خلاقیت

0 1,322

از گذشته تا امروز با نقد و بررسی بازی death stranding

کمی از گذشته

به گفته ی Kojima, یکی از جنبه های کلیدی این تریلر, ایده ی ارتباط بین مرگ و زندگی بود. او یکی از موضوعات اصلی را از طزیق یک داستان کوتاه به کارگردانی Kobo Abe توضیح داد. اولین ابزار ایجاد شده توسط انسان ها یک چوب بود که به معنی حفاظت از قرار دادن فاصله بین خود و “چیز های بد” بود و دومی یک طناب بود, که برای امن کردن اشیا مورد استفاده قرار میگرفت. Kojima “ابزار اصلی” را در بازی های اکشن – مشت زدن, تیراندازی و لگد زدن – مقایسه میکند.

هنگامی که شخصیت اصلی به نام سام میمیرد, بازیکن به دنیای دیگری فرستاده میشود, که به عنوان یک دنیای درخشان شناور در آب فرو میرود. Kojima نشان میدهد که زمانی که بازیکن به دنیای زندگان برمیگردد, هرکاری که انجام میدادند و یا هر گونه آسیبی که در هنگام مرگ بازیکن وجود داشته باشد, در جهان ماندگار باقی میماند و از بین نمیرود. عنصر دیگری در مورد وجود نوعی از باران, با نام “Timefall”,وجود دارد, که از توانا بودن آن نسبت به سن یا بدتر شدن هر چیزی که به آن میخورد, صحبت میکند. یکی دیگر از عوامل Gameplay حرف هایی در مورد توانایی بازیکن برای تعامل با محیط و گردش در خارج از بدن کاراکتر و نیز بازیابی آیتم ها در هنگام مردن است.

خلاصه داستان

مردم “دیوار هایی” ایجاد کرده اند . به زندگی در انزوا عادت کرده اند. Death Stranding نوع جدیدی از بازی اکشن است که در آن هدف بازیکن راه اندازی مجدد شهر های ایزوله شده و جامعه پراکنده است. آن به گونه ای ساخته میشود که تمام عناصر, از جمله و گیم پلی, با موضوع “Strand” یا اتصال به هم متصل میشوند. به عنوان Sam Porter Bridges, شما تلاش خواهید کرد که شکاف های در جامعه را از بین ببرید, و در انجام دادن یک پیوند جدید یا “Strands” با سایر بایکنان در سرتاسر جهان تلاش خواهید کرد. از طریق تجربه شما در بازی, امیدوارم که برای درک اهمیت واقعی ارتباط با دیگران استفاده کنید.

__هیدئو کوجیما

همچنین در تریلر اخیر این بازی که تاریخ انتشار آن مشخص شد (8 نوامبر 2019, 17 آبان 98) میتوانیم شاهد جزئیات بیشتری از این بازی باشیم. میتوان به تغییر گیم پلی بازی در این تریلر نیز اشاره کرد. تریلر های قبلی این بازی تعدادی از بازیکنان را از خود ناامید مرد, ولی با تریلر اخیر خود باعث جذب بیشتر بازیکنان شد. در آخرین تریلر این بازی میتوانیم شاهد جادو و ماورا باشیم. به عنوان مثال در اواخر تریلر “تاریخ انتشار” سربازانی اسکلتی میبینیم که سر از آب بیرون آورده و مسلح هستند. در قسمت دیگری از این تریلر میتوان دید شاهد جنگ جهانی دوم باشیم و جتی در آن مبارزه میکنید. علاوه بر همه ی اینها, میتوانیم جنینی را ببینیم که در محفظه ای شیشه ای نگهداری میشود و درحال پرورش و تکامل است.

گفتنی است که Norman Reedus یکی از محبوبترین بازیگران سریال Walking Dead است و همانطور که میدانید به عنوان Sam ایفای نقش میکند. و همچنین Nicolas Winding Refn, کارگردان فیلم هایی مانند “Dying of the Light” و “only god forives” و … است که به عنوان Heartman ایفای نقش کرده است.

مطالب مرتبط

بعد از انتشار

بالاخره انتظار ها بعد از مدت ها به پایان رسید و این بازی منتشر شد. هرآنچه که از Death Stranding انتظار می رفت به کامل ترین شکل ممکن انجام شد.

گیم پلی به بی نظیر ترین شکل ممکن خود را نشان داد و تمامی جزئیات بازی به بهترین شکل ممکن نمایش داده شده است. کوچک ترین بخش های گیم پلی هم برای طبیعی تر شدن بازی در نظر گرفته شده است.

برای مثال هنگامی که رد حال قدم زدن در باران هستید بعضی وقت ها سر میخورید , وقتی که برروی سنگلاخ ها حرکت می کنید از روی آنها سر میخورید , در هنگام راه رفتن از روی تپه ها تعادل خود را از دست می دهید و به پایین پرت می شوید , هنگامی که وزن زیادی را بلند می کنید پاهایتان خسته می شود و توانایی دویدن را ندارید , با هربار افتادن و صدمه دیدن بسته هایی که حمل می کنید امتیاز شما در پایان مرحله کسر می شود , اگر پایتان به لبه جدول گیر کند تعادل خود را از دست می دهید.

از تمامی این نکات که بگذریم میرسیم به داستان بازی که بزرگترین نقطه قوت آن است و بخشی از این قسمت را هم هیدو کوجیما در دست گرفته است و امضای او بر روی اکثر قسمت های داستان دیده می شود.

داستان بازی به شکل بیمار گونه ای جذاب و هیجان انگیز است و به جرات می توان گفت داستانی که در این بازی شاهد آن هستید به هیچ عنوان مشابهش رو در بازی دیگری ندیده اید.

فضا سازی به همراه گرافیک خیره کننده افزوده بر داستان بازی و موسیقی متن آن باعث می شود تا به راحتی هرچه تمام تر به عمق بازی بروید و تاثیر گذر زمان را حس نکنید.

بازی پر از چالش های مختلف و گوناگون است که در هنگام بازی یکنواختی خاصی را تجربه نکنید و بازی برایتان تکراری نشود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.