هرآنچه اپل در کنفرانس خود معرفی کرد

نقد و بررسی محصولات جدید اپل

0 804

باز هم غول آمریکایی تمامی چشم ها را به سوی خود خیره کرد !!!

بعد از مدت ها انتظار نوبت به کنفرانس ماه اکتبر اپل رسید و همه منتظر بودند تا ببینند اپل چه محصولاتی را برای رونمایی به عموم قرار خواهد داد. نگاهی بیندازیم به هرآنچه که این غول آمریکایی در کنفرانس دیشب معرفی کرد.

1. MacBook Air 2018

Macbook Air 2108

سالیان سال است که سری Air دچار تغییر خاصی نشده و همان ظاهر اولیه خود را حفظ کرده. ظاهری جمع و جور با سخت افزاری متوسط و نمایشگری ضعیف نسبت به سایر سری های مک بوک که فقط برای کار های مولتی مدیا در طول روز مورد استفاده قرار گرفته است. بالاخره بعد از سالیان سال نوبت به این رسید که این محصول هم دچار تغییراتی شود و کمی روحیه جدید در این سری زنده شود. اولین تغییر این سری نسبت به نسل های گذشته نمایشگر رتینا با ابعاد 13.3 اینچی و با حاشیه بسیار باریک که به رنگ مشکی و با متریال صفحه نمایش ترکیب شده که مانند مک بوک های سری پرو تغییر کرده است. حسگر اثر انگش هم به این نسخه اضافه شده و در گوشه بالا و سمت راست کیبورد در دسترس است.

کیبورد هم دچار تغییراتی شده و از مکانیزم پروانه ای در زیر کیبورد بهره می برد. خبری از تاچ بار در این نسخه نیست و اپل تصمیم گرفته تا این ویژگی را برای قوی ترین نسخه لپ تاب های خود نگه دارد و در نتیجه هنوز هم فانکشن ها به صورت فیزیکی قابل مشاهده خواهد بود.

در ادامه میرسیم به ترک پد دستگاه که بنا به گفته های اپل دارای ویژگی Force Touch می باشد و حدود 20 درصد بزرگتر شده و اسپیکر ها 25 درصد افزایش صدا داشتند. نکته ای دیگر اینکه بدنه این دستگاه هم مانند لوازم جانبی 100 درصد قابل بازیافت می باشد و از متریال بهتری برای ساخت این دستگاه نسبت به نسل قبل استفاده شده است.

این دستگاه شامل دو پورت تاندربولت 3 یا همان USB-C می باشد و با پردازنده Core I5 Intel و تا سقف 16G حافظه رم با فرکانس 2133 مگاهرتز و تا سقف 1.5 ترابایت حافظه داخلی می تواند به راحتی تمامی کار های روزمره شما را پشتیبانی کند. وزن این مک بوک حدود 1.24 کیلوگرم است و نسبت به سایر دستگاه های هم رده خود بسیار سبک تر است.

قیمت مدل پایه : 1199

2. Mac Mini

mac mini 2018

بعد از گذشت زمان زیادی همه طرفداران و منتقدان اپل فکر می کردند که این شرکت این دیوایس را فراموش کرده و دیگر تصمیم به عرضه نسخه جدید آن ندارد تا اینکه در کنفرانس دیشب همه را شگفت زده کرد و نسخه ای جدید و قدرتمند از آن رائه داد.

این ستگاه در دو مدل 4 و 6 هسته ای معرفی شده و تا سقف 2 ترابایت حافظه داخلی دارد و همچنین همراه 64 گیگ سقف حافظه رم پشتیبانی می کند. سیستم خنک کننده و گردش حرارت جدید باعث می شود تا بتواند از پتانسیل بیشتری برخوردار شود. ورودی های دستگاه شامل 4 پورت تاندربولت 3 و پورت HDMI به همراه دو پورت USB تعبیه شده تا کاربر اکثر نیاز های خود را بتواند برطرف کند. مانند MacBook Air 2018 این دستگاه هم 100 درصد قابل بازیافت است.

مطالب مرتبط

قیمت مدل پایه : 799 دلار

3. Ipad Pro 2018

ipad pro

ویژگی که در اسمارت فون ها پرچمدار اپل در گذشته ای نه چندان دور معرفی شد حال به آیپد ها آمده تا کاربران از نمایشگر لب به لب در آیپد هم بتواند نهایت لذت را ببرند. به کمک کاهش حاشیه صفحه نمایش این شرکت توانست نمایشگر 11 اینچی را در قالبی متفاوت و با لبه های تیز قرار دهد. مانند مدل های نسل قبل این نسخه هم از دو ورژن 11 و 12.9 بهرمند خواهد بود.

چیپست درنظر گرفته شده برای این آیپد جدید ترید چیپست اپل یعنی A12X Bionic می باشد که میزبان پردازنده ای 8 هسته ای و پردازنده گرافیکی 7 هسته ای می باشد. حداکثر حافظه ای که برای این دستگاه در نظر گرفته شده 1 ترابایت و به گفته خود شرکت 92 درصد از لپ تاب ها سریع تر شده است. حذف درگاه لایتنینگ و جانشینی درگاه USB-C یکی از نکات مثبت و منفی این دستگاه بود , به کمک این تغییر می توانید تصاویر خود را برروی نمایشگر جانبی با کیفیت 5K هم منتقل کنید و به کمک آیپد جدید آیفون خود را به صورت مستقیم شارژ کنید.

قیمت مدل 11 اینچی پایه : 799 دلار

قیمت مدل 12 اینچی پایه : 999 دلار

4. Apple Pencil 2018

Apple Pencil جدید ظاهری راحت تر و کاربردی تر را به خود گرفته و به کمک قسمت مغناطیسی جدیدی که برای آن در نظر گرفته شده به کناره آیپد وصل شده و همزمان شارژ هم می شود. ژست های حرکتی که برای این قلم در نظر گرفته شده به شما در هرچه راحت تر شدن استفاده از آن کمک می کند.

5. ios 12

نسخه ios 12.1 هم دیشب عرضه شد و قابلیت هایی مانند Group Facetime برای ارتباط تصویری تا 32 نفر به صورت همزمان, اضافه شدن 70 اموجی جدید و راه اندازی قابلیت دو سیم کارت برای آیفون های XS – XS Max و XR از ویژگی های این سیستم عامل می باشد.

6. Photoshop For Ipad

نسخه اصلی نرم افزار PhotoShop برای آیپد هم دیشب عرضه شد و از ویژگی های این نسخه می توان به کامل بودن تمامی ابزار ها و ادغام شدن واقعیت افزوده با تصاویر فتوشاپ اشاره کرد که ویژگی بی نظیر به شمار می آید. گفتنی است که این نرم افزار با قلم جدید اپل همگام سازی شده و ویژگی های بسیار جذابی را به شما ارائه می دهد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.