درباره پردازنده جدید اپل بدانید

A12 در راه دستگاه های اپل

0 590

به گزارش بلومبرگ پردازنده جدید اپل که در سال جاری می آید اولین پردازنده 7 نانومتری می باشد که سال ها در پی تولیدش بوده اند.

آیفون ها در 2018

به گزارش سایت های معتبر خبری مانند بلومبرگ شرکت TSMC تولید انبوه پردازنده های جدید اپل را آغاز کرده است. به گفته آن ها این نسخه از آیفون دارای پردازنده جدید A12 خواهد بود. اپل اولین شرکتی خواهد بود که از یک تراشه 7 نانومتری در دستگاه هایش استفاده خواهد کرد در حالی که این قطعه ای می باشد که صنعت فناوری سال ها در پی تولید آن بوده است و قدم بزرگی در این زمینه خواهد بود.

جزئیات فنی A12

به این دلیل این تراشه 7 نانومتری نامیده می شود که فاصله ی ترانزیستور ها آنقدر کم خواهد بود که در کنار سرعت بالا بسیار کوچک تر خواهد بود که می تواند در آینده  بسیار کارآمد باشد و به صرفه جویی در هزینه منجر شود. پردازنده های موجود بازار در حال حاضر A11 و Snapdragon 845 می باشد که هردو با پردازنده های 10 نانومتری ساخته شده اند.

مطالب مرتبط

سامسونگ که در سال های گذشته با TSMC در تولید تراشه A9 برای آیفون 6s همکاری کرده است اعلام کرد که تا سال آینده می تواند پردازنده های 7 نانومتری را به تولید انبوه برساند و در این زمینه هم با کمی تاخیر به رقابت با اپل بپردازد.

اپل امیدوار است که بتواند در اواخر پاییز امسال سه دستگاه جدید خود را که احتمالا مدل جدیدی از آیفون x, یک نسخه پلاس و یک دستگاه ارزان قیمت با صفحه نمایش 6.1 اینچی است را با این پردازنده ها تجهیز و روانه بازار کند.

همانطور که می دانید نقش کلیدی در سرعت بالای اسمارت فون ها را CPU دارد که با تولیدات اخیر اپل توقع کاربران آیفونی شدیدا از کیفیت و سرعت دستگاه ها بالا رفته و برآورده شدن آن در پاییز امسال مشخص خواهد شد. پس تا کنفرانس اپل صبر خواهیم کرد و گزارش آن را به شما خواهیم رساند.

با ما همراه باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.