نگاهی به الکامپ 2018

گزارشی از روز های داغ نمایشگاه

0 721

نمایشگاه الکامپ ۲۰۱۸ که این روز ها در صدر اخبار تکنولوژی ایران است کارشناسان ما را به بررسی و تحلیل فضای آنجا تشویق کرده است.

نگاه کلی به الکامپ ۲۰۱۸

نمایشگاه الکامپ 2018 که بزرگترین رویداد تجاری در زمینه ی استارت آپ ها, صنایع الکترونیک و کامپیوتر ها می باشد که هر سال حضور گسترده ای از علاقه مندان را شاهد هستیم که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده و از 6 تا 9 مرداد پذیرای آن ها می باشند.

گزارشگر و کارشناسان وداتک یک بررسی اجمالی در خصوص جو نمایشگاه امسال و استارت آپ های حاضر داشته اند که نتیجه را برای کسانی که موفق به بازدید نشدند به اشتراک گذاشته تا علاقه مندان به این زمینه را به چالش بکشند.

در ادامه به بررسی جزئیات و اطلاعات دقیق از نمایشگاه می پردازیم.

مطالب مرتبط

استارت آپ ها

به اعتقاد بسیاری از فعالان در این زمینه استارت آپ ها بودند که الکامپ را به بلوغ رساندند و نقش کلیدی آن ها را خاطرنشان کردند که دوستان و همکاران وداتکی تعدادی از آن ها را برای شما معرفی و نقد خواهد کرد.

 

  • سوور

یکی از بستر هایی که برای فعالیت کاربران معمولی در زمینه طراحی و ساخت سایت آماده شده است سوور می باشد که علاقه مندان زیادی را به خود جذب خواهد کرد که هم سرعت شما را بالا میبرد و هم سازگاری خوبی با تلفن همراه دارد و علاوه بر آن تمامی سایت ها را به صورت خودکار با  HTTPS  امن می کند.

 

  • فوبورو

فوبورو یک فروشگاه آنلاین برای مبلمان و دکوراسیون داخلی می باشد که با شروع این کار پیشنهاد های تخفیفی خوبی را به کاربران خود می دهد.

  • لوکسین تک

لوکسین یک استارت آپ ایرانی برای هوشمند سازی تجهیزات خانه می باشد که بر اساس اینترنت اشیاء به گونه ای برای شما طراحی می کند که به پایین آوردن هزینه ها و رفع موانع نصب برای هوشمند سازی منزل شما بسیار کمک خواهد کرد.

  • یکتانت

یکتانت یک پلتفرم تبلیغاتی می باشد که در بین رقبای زیاد خود که در نمایشگاه الکامپ 2018 دیده شد جایگاه بهتری دارد. فضای کار و سیاست های خوب این تیم باعث استقبال نسبتا بهتری در مقایسه با سایر رقیب هایش شده است.

  • پیانو کاغذی

پیانو کاغذی یک بستر محتوا برای مطالب آموزشی در زمینه ی موسیقی می باشد که به علاقه مندان کمک می کند تا از طریق صفحات وب از راه دور اقدام به یادگیری در بخش های تئوری و عملی کنند.

  • دیزاینو

دیزاینو یک تیم طراحی جوان برای سفارشات آنلاین شما در زمینه های تبلیغاتی, گرافیکی, عکاسی, طراحی دکوراسیون, انیمیشن و تمام امور هنری می باشد که بازدید از پرتال آنلاین آن ها خالی از لطف نیست.

  • بدنساز 98

این اپلیکیشن برای ارائه ی برنامه های تمرینی صحیح و استاندارد زیر نظر کارشناسان مربوطه می باشد که علاوه بر توصیه های ورزشی و غذایی با استفاده از تصاویر و فیلم های آموزشی طریقه ی صحیح انجام حرکات را به شما آموزش می دهد.

  • هوم

اپلیکیشن خانه هوشمند هوم یک راهکار خوب برای رهایی از دست کلید ها می باشد که شما می توانید درب منزل, پارکینگ و تمامی درب های خود را از طریق اپلیکیشن کنترل کرده و از باز و بسته بودن آن ها مطلع شوید.

  • دیجی دکی

دیجی دکی یک سامانه برای تعمیرات تخصصی تمامی گوشی های هوشمند می باشد که خدمات متفاوت آن تعمیر دستگاه در محل شماست و طبق خواسته ی شما کارشناس در محل کار, منزل و یا هرمکانی که بخواهید حاضر شده و در مقابل شما دستگاهتان را تعمیر می کنند. علاوه بر این شما میتوانید از پشتیبانی و کارشناسی تلفنی آن ها هم به صورت رایگان بهره مند شوید.

  • کاریو

کاریو یک اپلیکیشن برای خدمات خودرو می باشد که با تعریف خودرو خود می توانید از امکانات درخواست آنلاین کارواش, تعویض روغن, تعویض باتری, تعمیرات و … استفاده و در وقت خود صرفه جویی کنید و درگیر محیط های شلوغ نشوید.

  • شب

شب برای اجاره ی روزانه ی ویلا و آپارتمان مبله می باشد که شما می توانید از اقامتگاه های شهر و مکان مورد نظر شما برای رزرو آسان خدماتی ارائه دهد تا کار شما را در مسافرت ها و اقامت های کوتاه مدت آسان کند.

 

جمع بندی

استارت آپ های بالا بخشی از مورد های منتخبی می باشد که از دیدگاه کارشناسان وداتک جایگاه بهتری داشته اند و پتانسیل بهتری را می توانند در آینده داشته و پیشرفت خوبی داشته باشند.

 

نکات منفی

  • انتخاب اسم

یکی از نکاتی که در گشت و گذار در الکامپ گاهی غیرمنطقی و گاهی حتی مزحک و خنده دار در استارت آپ ها به نظر می رسید. انتخاب اسم آن ها بود که در واقع از مهم ترین و اولین قدم های یک استارت آپ خوب است که در مواردی اصلا رعایت نشده بود.

  • پرزنت نامناسب

تعداد کمی از غرفه ها در معرفی خدمات خود دچار مشکل بودند که یا از نداشتن اطلاعات کافی و یا از نداشتن فن بیان مناسب ریشه میگرفت.

  • طراحی ضعیف

یکی از مشکلات اصلی که نقش بسیار کلیدی و مهمی در جذب مخاطب دارد طراحی پوستر, لوگو و فضای غرفه بود که ضعف در این زمینه حتی با وجود خدمات مناسب هم میتواند شکست دهد و از دید مخاطب خارج کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.