تکنولوژی خوب است یا بد؟

یکی از سوال های اصلی بشریت

0 5,726

ما روزانه مطالب متعددی در رابطه با تکنولوژي میخوانیم و یا با شما به اشتراک می گذاریم اما یک سوال بنیادی وجود دارد که ممکن است ذهن بسیاری از شما زا مشغول کرده باشد که تکنولوژي خوب است یا بد؟

ما روزانه مطالب متعددی در رابطه با تکنولوژي میخوانیم و یا با شما به اشتراک می گذاریم اما یک سوال بنیادی وجود دارد که ممکن است ذهن بسیاری از شما را مشغول کرده باشد که تکنولوژي خوب است یا بد؟

فناوری چیست؟

سوال اولی که پیش می آید این است که فناوری چیست؟ توصیف این کلمه کمی دشوار است اما اگر بخواهیم به صورت لغوی بررسی کنیم فناوری همان علم است اما هدف آن کاربرد دانش فنی برای اهداف تجاری و صنعتی است.

تقریبا تمام چیز هایی که ما در طول روز استفاده می کنیم تکنولوژیست، حتی تکه کاغذی که شما روی آن می نویسید هم با تکنولوژی ساخته شده است و نمونه های بسیاری می باشد که برای بشریت بسیار مفید بوده است به عنوان مثال می توان به خودرو ها برای حمل و نقل و تلفن ها برای مکالمه و ارتباط با یکدیگر اشاره کرد.

مطالب مرتبط

آیا تکنولوژی همیشه خوب است؟

عده ای می گویند بله و تعداد بسیاری هم جواب منفی می دهند اما نظر من بر این پایه استوار است که تمام چیز هایی که برای موارد خوب استفاده می شوند می توانند به صورت بد و نامناسبی کاربرد داشته باشند، اگر بخواهم برای شما مثالی بزنم همین تلفن همراه است که زندگی بسیاری از شما به آن وابسته است اما همین دستگاه با کمی تغییر می تواند از طریق امواج رادیویی به یک ریموت کنترل برای یک مواد منفجره عمل کند.

پس به این نتیجه میرسیم که نمی توان مقایسه کرد که تکنولوژی دارای مزایا یا معایب بیشتریست بلکه این به خود انسان ها برمیگردد که آن را چگونه ببینند انسان ها سرشار از احساسات هستند پس نتیجه می گیریم که تکنولوژی نه خوب است نه بد و این انسان ها هستند که بسته به نوع استفاده و نیاز خود می توانند برای خود خوب یا بد بودن آن را مشخص کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.