سیستم آموزشی نوین

تغییر آموزش در گذر زمان

0 2,111

یکی از مهم ترین بخش هایی که می تواند با تاثیر پذیری از تکنولوژی باعث پیشرفت چشمگیرعلمی شود سیستم آموزش نوین می باشد

با گذر زمان و پیشرفت تکنولوژی نظام آموزشی کشور ها هم دچار تغییرات بزرگی شده اند که تاثیر بسیار خوبی در بهبود کیفیت یادگیری دانش آموزان دارند. این روند در سیستم آموزشی باعث ایجاد تعامل بیشتر بین مربیان و دانش آموزان خواهد شد که در گذر زمان در انگیزه آن ها بسیار موثر است.

دسترسی به این اطلاعات و نزدیک شدن دستگاه های دیجیتال به این بخش از زندگی انسان ها ما شاهد تکاملی با سرعت دوچندان در نظام آموزشی خواهیم بود. فناوری جدید که در سال های اخیر برای هوشمند کردن کلاس ها در نظر گرفته شده است به گونه ایست که به وسیله تکنولوژی بتوان مسائل پیچیده را با استفاده از مطالب چند رسانه ای و جلوه های بصری به دانش آموزان منتقل کرد.

یکی دیگر از اتفاقاتی که با عملی شدن این طرح اتفاق می افتد صرفه جویی در وقت است که آموزش را می تواند از راه دور منتقل کند که خصوصا در شهرهای بزرگ تفاوت چشمگیری را در استفاده از وقت و جابجایی در شهر ایجاد می کند پس جدا از بخش های پیچیده تر همین انتقال محتوا از کارآمدترین بخش های آموزش نوین است.

مطالب مرتبط

برای تفهیم بهتر اهمیت این موضوع بخش های مختلف آموزش نوین را از نزدیک بررسی می کنیم :

کلاس درس هوشمند

یکی از بخش هایی که به سرعت دستخوش تغییر خواهد شد ای است که کلاس های سنتی جای خود را به کلاس درس های هوشمند می دهند که ایجاد این محیط برای دانش آموز انگیزه مضاعف داشته و به خلاقیت آن ها بسیار کمک خواهد کرد.

جلوه های بصری

بخش بصری آموزش نوین از مهم ترین قسمت ها می باشد که بهترین مثال آن را می توان به استفاده از تخته های هوشمند, تصاویر محرک و گرافیکی و انتقال محتوا از طریق آیپد و تبلت ها اشاره کرد.

اتاق تمرین مشارکتی

بخش جذاب تمرین دروس هم با وارد شدن تکنولوژی به نظام آموزشی تغییر کرده و ایجاد کلاس هایی با مانیتور های بزرگ فضایی را برای دانش آموزان فراهم کرده تا بتوانند در هنگام تمرین و مرور درس های خود تعامل بیشتری داشته و ایرادات یکدیگر را برطرف کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.