ترفند های عکاسی با گوشی

قدم های اولیه برای یک عکس خوب

0 1,649

با بیشتر شدن اهمیت عکاسی در زندگی روزمره و صفحات مجازی یادگیری ترفند های کوچک می تواند کمک خوبی برای شما باشد

یکی از مهم ترین بخش های زندگی مردم در این روز ها عکس گرفتن است و بسیاری از آن ها برای داشتن عکس های خوب حتی هزینه های زیادی را متقبل می شوند. پس گرفتن یک عکس خوب به یک مسئله ی مهم تبدیل شده است که برای شما چند نکته مهم و کلیدی را برای داشتن یک عکس خوب آماده کرده ایم.

1 – تنظیم نور مناسب

یکی از مهم ترین قسمت های عکاسی انتخاب نور مناسب به نسبت روشنایی محیط و جهت منبع نور است. حتما تا به حال پیش آمده است که هنگام عکاسی پشت نور ایستاده اید و یک تصویر تاریک را مشاهده کرده اید و گاهی عکس آنقدر روشن می شود که تصویر سفید می شود پس برای گرفتن یک عکس خوب تغییر نور به صورت دستی مهم است که در آیفون با پایین و بالا کشیدن روی صفحه و اندروید معمولا با علامت + و – می باشد.

2 – کادربندی 

یکی از معیار های عکس خوب, داشتن کادر مناسب است که سوژه اصلی در کدام قسمت تصویر قرار بگیرد تا تاکید بیشتری روی آن باشد که یکی از راه های خوب برای این کار فعال کردن خط های کادر بندی (Grid) می باشد.

3 – استفاده از لنز های جانبی

در بازار لنز هایی وجود دارد که بر روی لنز اصلی دوربین قرار می گیرد و می تواند عکس های خوب و متفاوتی را ثبت کند که لنز واید و ماکرو از نمونه های رایج آن می باشد.

4 – استفاده از Gimbal

با بالا رفتن علاقه مندان عکاسی لوازم جانبی مربوط به آن هم بسیار زیاد و پیشرفته شده اند و طرفداران زیادی هم دارند یکی از این وسایل استبلایزر ها می باشند که از لرزش دست شما جلوگیری می کند.

5 – استفاده از میکروفون جانبی

برای ثبت صدای بهتر در ویدئو ها می توانید از میکروفون های قوی تر استفاده کنیم.

6 – ویرایش عکس

مرحله ی آخر در عکس هایی که هنگام ثبت ایده آل نیستند ادیت با اپلیکیشن می باشد که گاهی با تغییرات کوچک در کنتراست می تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.