معرفی برند
شیائومی:
این برند معروف چینی یکی از فعال ترین کمپانی های جهان به شمار می رود که از یک استارت آپ طی مدت ۵ سال به تولید گوشی های هوشمند هم رسید .
دفتر مرکزی شیائومی در پکن قرار دارد.
شیائومی از لحاظ لغوی به معنای برنج میباشد که عضو ثابت برنامه های غذایی جهان است شیائومی در آوریل ۲۰۱۰ به دست ۸ شریک تاسیس شد که برای شروع نرم افزاری اندرویدی با نام MIUI را طراحی و در اکتبر ۲۰۱۱ اولین گوشی هوشمند خود که دارای این اپلیکیشن بود را وارد بازار کردند.
در ادامه پیشرفت چشم گیر Xiaomi مثال زدنی بود که توانست تا ۲۰۱۴ تعداد ۶۱ میلیون گوشی را به فروش برساند که سه برابر سودش در سال گذشته اش بود.
با بودجه ای که در این سال ها به دست آورد ارزش سهامش به ۴۵ بیلیون دلار رسید و به تولیدات خود در حوزه تکنولوژی های هوشمند مانند هدفون، اسپیکر، تصفیه کننده، روتر، دوچرخه، دوربین، اسکوتر،پاور بانک٫مسواک و … با قدرت بیشتر ادامه داد.
این کمپانی معتقد است که سهم بزرگی از کاربران خود را از شبکه های اجتماعی جذب کرده است و فقط یک درصد سودش را به تبلیغات اختصاص داده است از این رو باعث تولید محصولاتی با قیمت مناسب تر نسبت به رقیبان شده است.