جالب ترین ویژگی های IOS 13

ویژگی های حیرت انگیز IOS13

هر تابستان اپل از بروزرسانی های سیستم عامل های خود را در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود رونمایی میکند. در سال جاری بازنشستگی ITunes (گر چه که زیاد از ما دور نشده بود و از بین نرفته بود) و Mac بسیار گران قیمت جدید در خبرگزاری سر و صدا کرد, اما این فقط دو تغییر عمده در این هفته است.

اگر به این فکر میکنید که وقتی گوشی شما به IOS 13 ارتقا پیدا میکند, چگونه تغییر میکند, این مطلب را بخوانید. اینجا هشت ویژگی وجود دارد که ارزش خواندن دارد…

Dark Mode (حالت تاریک)

بسیاری از برنامه ها و سیستم عامل ها در حال حاضر دارای “حالت تاریک” هستند بازی جایگزین کردن پبش فرض سفید روشن دارند. سیستم عامل های فعلی برای Mac, Mojave, در حال حاضر آن را ارائه میدهند, درست مثل اندروید 10. جالا نوبت به IOS13 میرسد. پیش نمایشی از آن میخواهید؟ برنامه Twitter در حال حاضر Dark Mode را ارائه میدهد, شمامیتوانید آن را در تنظیمات روشن کنید.

در حالی که اپل به خود میبالد که Dark Mode “زیبا” و “برای چشم راحتتر” است, و از لحاظ تئوری برای باتری بهتر است اگرصفحه نمایش OLED داشته باشید, که میتواند پیکسل های تکی را هنگام نمایش دادن سیاه تغییر میکند.

faster face ID (شناسه چهره سریعتر)

اپل میگوید اگر با استفاده از کارت اعتباری به Iphone خود وارد شوید, این فرآیند به زودی 30 درصد سریعتر خواهد بود. این ویژگی هوش مصنوعی (که از شبکه های عصبی استفاده میکند, تکنیک یادگیری ماشین) تنها در Iphone X و نسخه های جدیدتر وجود دارد. اپل میگوید که این یک شکل ایمن از Unlock کردن یا باز کردن موبایل در مقایسه با شناسه لمسی است, که اثر انگشت شما را تجزیه و تحلیل میکند.

Swipe to type

به جای این که دیکته کنید, ایجاد متن در IOS شامل کوبیدن هر حرف به صفحه کلید است, و بعد به یک پیشنهاد تکمیل خودکار در بالای کیبورد لمس کنید. حالا اپل این امکان را به وجود میاورد که انگشت شست را روی حروف کیبورد فشار دهد تا کلمه را شکل دهد. Android این قابلیت را پیش از این ارائه میدهد, اما کاربران Iphone نیاز به نصب یک App مشابه Gboard دارند تا این نوع پیامک را فعال کنند. در پاییز, Apple این گزینه را به نام Quickpath ارائه خواهد کرد.

Location permission (اجازه مکان)

افراد به حریم خصوصی خود اهمیت میدهند هنگامی که از محصولات و سیستم عامل استفاده میکنند, به خصوص در مورد یک App که آنها میدانند کجا هستند. اپل پیش از این به شما امکان را میدهدکه یک برنامه را انتخاب کنید تا بتوانید در تمام مدت مکان خود را بدانید, هرگز, یا فقط زمانی که از آن استفاده میکنید – و Andoid 10 سه انتخاب مشابه را ارائه خواهد کرد.

اپل حالا یک ویژگی را معرفی میکند که به کاربران اجازه میدهد تا به یک Appدسترسی داشته باشند که تنها یک زمان به شما دسترسی داشته باشد. اگر یک برنامه وجود دارد که به ندرت از ان استفاده میکنید, میتواند مفید باشد, اما اگر بتوانید نشخیص دهید که کجا هستید به خبی کار خواهید کرد. اپل همچنن در تلاش است تا از تلاش برای تشخیص موقعیت ما ار طریق بررسی سیگنال های wi-fi یا بلوتوث اطراف شما جلوگیری کند.

متوقف کردن روبو تماس ها

استفاده از بازاریابی تلفنی, یک نوع بیماری بر روی گوشی های هوشمند است. با استفاده از یک ویژگی به نام “silence unknown callers“و IOS13 تنها به تماس هایی اجازه برقراری ارتباط میدهد که میتواند آن ها را در لیست مخاطبین شما تشخیص دهد, یا اگر این شماره ها در Email یا text messages شما باشند. گوگل یک سرویس مربوط به تلفن Pixel را ارائه میدهد که در آن دستیار گوگل به تلفن پاسخ میدهد و با ناس گیرنده مکالمه دارد.

یک اهنگ را با یک دوست به اشتراک بگذارید

ایا تا به حال یک زوج در مترو دیده بودید که با یک جفت هدفون سیمی, هر earbud در گوش هر فرد, به موسیقی گوش میدادند؟ اپل ممکن است آن لحظه جذاب را به چیزی شبیه گذشته تبدیل کند. اگر هر دو نفر از Airpod استفاده میکنند و یکی از آنها میخواهد یک یک آهنگ یا یک فایل صوتی را از فیلمی با دیگری به اشتراک بگذارد, در IOS13 اینامکان وجود دارد.

پیام ها با عکس و نام خودتان

برای جلوگیری ازهر گونه ابهام زمانی که برای اولبن بار از کسی استفاده میکنید – چون ممکن است در تماس با آن نباشید – این انتخاب را خواهید داشت که نام خود را داشته باشید و تصویری از انتخاب خود در گوشی تلفن همراه داشته باشید. یک ویژگی مرتبط: اگر شما از Airpod استفاده میکنید اما گوشی خود را در نزدیکی خود نداشته باشید, یک گزینه وجود دارد که مجبور باشید هر پیغامی که دریافت میکنید – را با دیکته کردن پاسخ دهید.

یک روش متفاوت برای Sign in کردن

زمانی که برای یک سرویس یا یک برنامه جدید Sign in میکنید, اغلب برای انتخاب نام کاربری و گذرواژه لازم است. در حالی که یک مدیر گذرواژه میتواند از همه رمز های عبور تولید و نگهداری کند, گزینه دیگری بسیار وسوسه انگیز است: انتخاب برای ثبت در استفاده از Facebook یا google. اما وقتی اجازه میدهید یک شرکت مثل Facebook یک نقش را در تایید هویت شما ایفا کند – این میتواند اطلاعات Facebook را درمورد آنچه که انجام میدهید, بدهد, و میتواند دسترسی به خدمات شخص ثالث را نیز از حساب کاربری Facebook نیز به شما بدهد. اپل متعهد میشود که نسخه خودش از این سرویس امن تر باشد: آنها میگویند هرگز شما را ردیابی نمیکنند و همچنین گزینه استفاده از یک آدرس ایمیل anonymized به جای تصویر واقعی شما را ارائه میدهند.

appledark modeIOS 13آی او اس13اپل
نظرات (0)
افزودن نظر